Even gauw update! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Sanne Jakobs - WaarBenJij.nu Even gauw update! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Sanne Jakobs - WaarBenJij.nu

Even gauw update!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 November 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hallo allemaal,

Even gauw een berichtje van mij! Afgelopen 4 weken heb ik het weer behoorlijk druk gehad. Druk met alleen maar leuke dingen uiteraard. Vorige keer had ik verteld dat ik in mijn 6e week hier de level-up test had gemaakt. Deze was erg goed gegaan en op donderdag, 2 dagen na de level-up test, kregen we de uitslagen.
Na heel wat discussies met mijn docent, ben ik er achter gekomen wat mijn score was, aangezien hij deze niet wou zeggen. Ik had mooi 93 van de 100 punten!! Op naar de het volgende level dus. Die week daarop startte ik in level b2.1. Leuke klas en leuke nieuwe docent, dus het begon goed. Tijdens de tweede les van het nieuwe level vertelde docent dat we even door het boek moest kijken en als we meer dan 50% wisten dan moesten we maar gauw naar de academic office gaan en nog een level-up test aanvragen. Dit was bij mij het geval en deze heb ik twee weken geleden gemaakt. Moest wel even gauw in een half dagje het gehele boek doornemen, maar uiteindelijk heeft dit mij weer een score van 93 uit de 100 opgeleverd! Op naar een nog hoger level dus, level B2.2. Ook toen ik afgelopen week in deze klas begon, kwam ik en tevens mijn docent erachter dat ik sws nog een level hoger moest. Dat wist ik zelf ook al wel maar goed, het dringt bij hun net allemaal iets later door. Nu zal ik ergens in de aankomende week weer een level test moeten maken zodat ik daarna door kan naar B2.3 en voor de vakantie in de C1 zit. Zo vlieg ik door al die levels heen joh. Top studentje toch, al zeg ik t zelf ;)

Nu verder naar de leuke dingen die ik allemaal heb gedaan!! Nadat ik in mijn 6e week de level up test had gedaan, stond er een weekend Disneyland op de planning! Het maakt niet uit hoe oud je bent, het blijft leuk haha! Disneyland lag een kwartiertje rijden voorbij Los Angeles. Zaterdagochtend vroeg zijn Mariske, Anne en ik vertrokken en rond kwart voor 10 kwamen we aan bij het motel om alvast in te checken. Ik geloof dat het nog iets te vroeg was voor de man achter receptie want hij stond nog in zijn pyjama...
Na ingecheckt te hebben, zijn we doorgereden naar Disneyland. De eerste dag zijn we het normale park in geweest en rond 10 uur 's avonds zijn we weer richting huis het motel gegaan. Na een korte nacht zijn we op zondag weer richting Disneyland gegaan en hebben deze dag in het Adventure Park doorgebracht. Rond een uur of 5 hadden we het wel gezien, zijn we in de auto gestapt, onderweg nog wat gegeten bij Jack in de Box en rond kwart voor 8 waren we terug in ons o zo gezellige drukke huis!
Gedurende die week erop ben ik gewoon weer naar school geweest en ben ik begonnen met Zumba. Super leuk! De vrouw die de Zumba les geeft, is super energiek en maakt t erg intensief. Je zou denken dat er alleen maar vrouwen zijn die meedoen maar er ook mannen zijn van de partij en doen dus ook lekker mee als we weer met billen moeten schudden haha.
Verder was deze week gevuld met allerlei andere dingen na schooltijd maar dat zijn meer de 'normale' dingen, zoals naar het strand gaan, lekker broodje of salade bij South Deli halen aan de overkant van de school, bbq en ga zo maar door. Toen brak het weekend alweer aan. Op zaterdag zijn Mariske, Anne, Louise en ik naar The Mission gegaan. Dit is een bezienswaardigheid in Santa Barbara wat je eigenlijk wel moeten hebben gezien. Het is een kerk en daar achter zit nog veel meer. Nu ik dit zo zeg blijkt wel dat ik er niet veel van heb gezien en dat klopt ook. We hadden goede intenties maar er was een bruiloft waardoor we niet de kerk in mochten. Dus ipv de kerk te bekijken hebben we even uitgebreid als een echte toerist naar de bruid en bruidegom zitten kijken en hun gasten. Was ook leuk om een keer te zien haha.
Zondag was het 26 oktober. Dat betekend dat het Pap zijn verjaardag was. Deze dag ben ik begonnen met skypen met de iedereen thuis. Zo waren we toch nog even met zijn alle op deze dag. Daarna ben ik zelf op pad geweest en ben ik richting State Street gegaan. Ipv dat we pap zouden verwennen, heb ik mezelf maar even verwend en daarna een lekker ijsje (want een normale slagroomtaart, wat hij zo graag at, hebben ze hier niet) genomen. Al met al was het een goede en positieve dag geworden.

De volgende dag begon alweer een nieuwe schoolweek en vloog, zoals alle andere weken, weer voorbij. Dinsdag had ik een dag geskipt van school. (Ja, mam weet hier al vanaf haha). Deze week was ook de week van Halloween dus heb ik dinsdag vooral besteed aan kostuum om te zorgen dat ook ik iets zou hebben om aan te trekken op Halloween. We moesten al verkleed op school aankomen, dus vrijdagochtend was een hectische ochtend voor alle meiden in het huis. Overdag hebben we Halloween gevierd op school en 's avonds ben ik samen met Louise, Mariske en Anne naar de Sandbar gegaan om daar lekker te eten. Vanaf 10 uur wordt dit bar vanaf 21+ en omdat ik er natuurlijk zooo oud uit zie, kon ik ook in de bar blijven. We hadden een super leuke avond gehad en ik kon lekker een wijntje drinken.
Op zaterdag zijn we met bijna alle meiden uit het huis, in een limousine, naar de Camarillo Outlet gegaan. We waren hier begin van de middag en om kwart over 6 werden we weer opgepikt. Op de terugweg was iedereen uitgeteld, maar we waren allemaal erg goed geslaagd! Zondag nog naar State Street gegaan, lekker ijsje gegeten, wat voor school gedaan, boodschappen gehaald en daarna weer lekker naar huis. Ook dit weekend vloog weer voorbij en zo begon afgelopen week en is het nu alweer zondagavond.
Gisteren ben ik samen met Mariske en klasgenoot van mij naar een ranch gegaan waar je een horseback riding kon maken. Aangezien ik nog nooit eerder op een paard had gezeten en dit een rit van 4 uur was, was ik van te voren nog wel wat gespannen. Uiteindelijk ging het hartstikke goed en heb ik nu beurse kont en rug maar het was het waard! Echt waar, we zijn tot de top van de mountain geweest en dit was echt één van de mooiste uitzichten ooit!
Vandaag zijn we nog naar het zwembad van Santa Barbara geweest. Hier zwemmen de locals van SB en dus ook mijn docent van mijn SPIN klas. Normaal niet erg zou je denken, want ja hun zijn ook gewoon mensen maar ik had mijn docent liever niet naakt in de kleedkamer willen zien... Dit momentje vergeet ik snel en hopelijk hoef ik daar niet meer aan terug te denken als ik morgen weer les heb van deze docent.. ;)

Vanavond hebben we afgesloten met een gezellig Brazilian Dinner in het huis en ga ik straks met een volle buik slapen!

Tot horens en veel liefs!

  • 18 November 2014 - 23:14

    Anneke:

    San, weer een onwijs gezellig verslag. Ik zie het allemaal helemaal voor me. Top. xxxx

  • 23 December 2014 - 16:52

    Bob En Aafke:

    Een beetje late reaktie, maar waren het blogadres even kwijt. Geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Je maakt al net zoveel leuke verhalen als je grote zus.
    Het is natuurlijk niet alleen maar leuke dingen doen en zien, maar je studie gaat zo te lezen ook naar wens.
    We wensen je daar in het land ver over zee hele fijne kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2015 toe.
    Je langste tijd heb je daar al doorgebracht.
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje. Martin, Marja, Iris, Timo, Rob, Liesbeth, Melle en Alwin hebben het ook naar de zin.

    Sanne nog heel veel plezier daar en tot kijk voor later.
    Liefs Bob en Aafke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Het zonnige Santa Barbara

Het avontuur in Amerika

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2015

Alweer ruim 2 maanden verder!

10 November 2014

Even gauw update!

15 Oktober 2014

Time Flies

23 September 2014

De eerste 2 weken

11 September 2014

The first few days
Sanne

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 2994

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 22 Februari 2015

Het zonnige Santa Barbara

Landen bezocht: