Time Flies - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Sanne Jakobs - WaarBenJij.nu Time Flies - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Sanne Jakobs - WaarBenJij.nu

Time Flies

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Na 3 weken niks van mij gehoord te laten hebben, hier weer even een update. Inmiddels zit mijn 5e week erop en is mijn 6e week alweer begonnen. Wat ik in mijn vorige verslagen ook al zei, de tijd vliegt voorbij, nog steeds!
Afgelopen 3 weken heb ik dan ook alweer van alles gedaan en heb ik ook al weer zat nieuwe plannen gemaakt voor de komende tijd.
Het is hier de afgelopen weken nog steeds erg lekker weer geweest (zo'n 29 a 30 graden gemiddeld) dus na school en in de weekenden ben ik vaak op het strand te vinden.
Toen mijn derde week hier in Santa Barbara had ik nog steeds het 'vakantiegevoel' en ging deze week, net als de vorige 2 weken, erg snel voorbij. Doordeweeks gewoon naar school geweest en donderdag ben ik met wat huisgenoten voor het eerst naar butterfly beach geweest. Dit is een strand in Montecito en is ongeveer 20 min met de fiets van ons huis vandaan. Daarna had ons huisbaas een bbq georganiseerd bij Leadbetter beach en ook dit was erg gezellig. Het weekend begon goed aangezien we met alle huisgenoten vrijdagavond uiteten gingen bij Eureka, omdat Anne en Mariske deze week jarig waren. Hier hebben ze een overheerlijke Tortilla Burger, die ik al een keer eerder had gehad, dus de keuze wat ik moest eten was snel gemaakt ;)
Zaterdag zijn we naar het strand geweest en zondag zijn Mariske, Anne, Annabell en ik naar een polowedstrijd geweest. Zelf was ik nog nooit bij een pologame geweest en het enige wat ik erover had gehoord had was dat iedereen bij een pologame vrij netjes is gekleed en er over het algemeen allemaal rijke mensen rondlopen. Nou ik kan jullie vertellen dat deze roddels waar zijn. Zodra wij aankwamen bij de 'Santa Barbara Polo & Racquet Club', kwamen er jongens naar de auto toe gerend om de deur voor je te openen en je auto weg te zetten. Zodra je bent uitgestapt zie je de onder andere ruim 10 Bentleys naast elkaar staan en nog zat andere dure auto's.
Maar goed, toen we uitgestapt en uitgekeken waren, konden we naar de wedstrijd gaan kijken. Op het begin wist ik nog vrij weinig van een pologame af maar hier in Amerika spelen ze 6 korte wedstrijdjes die elk 7 min. duren. Tussen elke wedstrijd is er een korte pauze van ong. 3 min. en na 3 wedstrijden wordt er een pauze gehouden van een half uur. Om 5 uur was dit afgelopen en daarna zijn we met zijn vieren wat gaan eten op State Street omdat het die zondag ook Anne haar verjaardag was.

Daarna begon week 4 alweer. Uiteraard begon deze week weer met school en met de fantastische lessen van Brian, not. Deze maandag was ik om half 6 klaar met school en daarna ben ik zelf State Street nog even opgegaan. Zo kwam ik tot de ontdekking van de winkel 'The World Market'. Dit is een geweldige winkel waar ze echt van alles kopen van allerlei verschillende landen. Zo verkopen ze eet- en drinkwaar, tassen, sieraden, postcards, banken voor in je woonkamer en ga zo maar door. Zelf had ik een super leuk toilettasje gekocht en ben ik daarna direct lid geworden van de winkel zodat ik leuke aanbiedingen binnen krijg etc.
Verder ben ik deze week weer lekker naar het strand geweest met een klasgenoot en doe ik tussendoor uiteraard ook de huishoudelijke dingen zoals mijn boodschappen en was.
Om het weekend goed te starten ben ik vrijdagmiddag samen met Mariske en Anne (weer) naar East Beach geweest om daar nog bruiner te worden dan dat ik al ben ;)
De volgende dag waren we nog steeds in een strandstemming dus zijn we ook deze dag naar het strand geweest. Je zou denken dat dat op een gegeven moment zou gaan vervelen, maar nee, dat gaat het echt niet !! Ben hier tenslotte niet om m'n Nederlandse witte huidje te behouden toch?
Verder hadden we op zaterdag een French Dinner. Deze werd gemaakt door Cindy, Melanie, Emilie en Guillaume. Het menu bestond uit kip met een roomsaus, champignons en een mix van gebakken aardappeltjes en cherrytomaatjes.
Op zondag zijn we met z'n 7en naar Carpinteria gegaan want daar was al het hele weekend het Avocado Festival aan de gang. Het festival bestond uit verschillende eetkraampjes, muziektentjes en alles stond in teken van avocado's. Zo had ik dan ook nacho's met overheerlijke guacamole. Aangezien het deze dag 33 graden was, hadden we het alleen al wel na ruim een uur gezien en zijn we naar huis gegaan. Eenmaal thuis aangekomen bleek datnde huisbaas niet voldoende eten gehaald had dus besloot ik mijn eerste MacDonalds maaltijd te halen.

Op naar week vijf! Deze week heb ik niet heel veel bijzonders gedaan. Alles begint inmiddels vanaf deze week vrij normaal te worden. Het is normaal dat je na school naar het strand gaat met een lekkere salade of broodje van de Deli tegenover de school. Inmiddels zijn ook alle winkels op State Street zo'n beetje ontdekt en je leert alle goede en slechte gewoontes van de huisgenoten te kennen. Ondanks dat alles niet meer echt nieuw is, vermaak ik mij nog erg goed. Ik ga elke dag nog met mijn super fiets naar school en afgelopen weekend ben ik op zaterdag naar de Santa Barara Zoo geweest. Was een erg mooie plek, alleen beetje jammer dat alle dieren lagen te tukken.. Maar ook dit kan ik weer van mijn lijstje weg strepen! 's Avonds hadden we een German Dinner. Ik zal niet de details er van vertellen, maar uiteindelijk smaakte het allemaal erg goed! Zondag nog weer naar het strand geweest, want ja wat is een weekend zonder een dag strand nou? Hier zijn we overigens niet super lang gebleven, omdat erg warm was.

Inmiddels is mijn zesde week al begonnen en zit ik alweer bijna op de helft. Ik heb vandaag de level up test gemaakt en volgende week zit ik dan eindelijk in een hoger level. Dit zal trouwens niet 1 maar 2 levels hoger zijn. Ik hoop dat dit meer uitdaging geeft, maar ik ga er vanuit dat dat wel goed moet komen.

Voor de komende tijd staat er ook veel leuks op de planning! Morgenavond (woensdagavond) ga ik met wat klasgenoten lekker uiteten bij een tentje vlak bij de school. Van het weekend ga ik samen met Anne en Mariske naar Disneyland voor twee dagen. Tevens is binnenkort Halloween en dit wordt hier grootst gevierd dus ook dat ga ik dit jaar vieren op de 31e. (Moet alleen nog een goed kostuum vinden..) Ook staat er een Lakersgame op de planning en nog een roadtrip naar San Diego en Mexico.
Uiteraard zullen er vast nog wel meer dingen op de agenda komen, maar ik bekijk hier alles per dag. Ben hier nog lang zat dus geen haast!

Liefs


  • 20 Oktober 2014 - 23:39

    Anneke Jakobs:

    Super gezellig verslag San. En lekker die nacho's.
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Het zonnige Santa Barbara

Het avontuur in Amerika

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2015

Alweer ruim 2 maanden verder!

10 November 2014

Even gauw update!

15 Oktober 2014

Time Flies

23 September 2014

De eerste 2 weken

11 September 2014

The first few days
Sanne

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 3001

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 22 Februari 2015

Het zonnige Santa Barbara

Landen bezocht: