The first few days - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Sanne Jakobs - WaarBenJij.nu The first few days - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Sanne Jakobs - WaarBenJij.nu

The first few days

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 September 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Halloo daar!!

Het avontuur naar Amerika is dan eindelijk begonnen hoor!! Inmiddels ben ik hier nu al aantal dagen en heb ik mijn eerste schooldagen goed doorstaan.
Afgelopen zondag, om 7 uur 's ochtends, zijn we vertrokken naar Schiphol. Ik had een heel uitzwaai comité dus mijn afscheid op Schiphol kon niet beter. Nadat ik van iedereen afscheid had genomen ging ik rond half 9 de douane door. Eenmaal de douane door te zijn, moesten er nog een aantal dollars getrokken worden and daarna kon ik richting de gate.
Mijn plan was om nog een lekker luchtje te kopen op Schiphol, maar helaas zat dat er niet meer in en moest ik direct door naar mijn gate. Hier kwam ik dan ook uiteraard net op tijd aan. Nadat ik ging boards en eenmaal in het vliegtuig kwam ik er achter dat ik een window seat had, net hetgeen wat ik niet wou.. Maar goed toch maar gaan zitten anders kon ik niet met het vliegtuig mee. In het begin dacht ik dat ik het wel trof met de mensen naast mij maar helaas zij sliepen almost de gehele vlucht en kon ik er dus niet langs.. Op het begin wou ik ze niet wakker maken, maar op een gegeven moest ik toch echt naar het toilet. Uiteindelijk twee uur lang opgehouden en toen was ik er klaar mee! Ik had ze wakker gemaakt, pech voor hun haha..

De eerste vlucht ging vrij snel en voor ik het wist gingen we landen op het Philadelphia International Airport. Hier moest ik overstappen om met een ander vliegtuig naar LAX te vliegen. Ook deze vlucht ging snel en we waren nog eens 40 min. eerder geland dan gepland. Na deze 2 goede vluchten zou je haast denken dat ook tijdens mijn transfer alles goed zou voorlopen.
Gelukkig had ik niet te vroeg gejuicht want zodra we de Tom Bradley International Terminal hadden gevonden, ging het fout. Hier hebben we twee uur lang moeten wachten op een gammel busje die ons in 1,5 a 2 uur naar Santa Barbara zou brengen. Dit werd ongeveer 2.5 uur en de rit was niet bepaald plezierig. Als je de wegen in België al slecht vind, raadt ik het niet aan om door LA te gaan rijden. Die zijn nog erger!! Bij elk hobbeltje stuiterde ik zowat van mijn stoel af haha.
Na deze hobbelige rit, eenmaal aangekomen bij de school, werd ik als laatste van iedereen naar mijn Home Share gebracht. The adress is 825 N. Alisos St. Hier kwam ik rond half 1 snachts aan en om toch positief te blijven ben ik hier toch veilig aangekomen en goed ontvangen!

De volgende dag was de introductiedag, deze begon om 8 uur ochtends en we waren om 3 uur in de middag klaar. Deze dag liep nog vrij snel, ondanks de jetlag.. Als lunch kregen we hier een pizza slice. Wauuuww, die smaakte goed zeg op dat moment!
Afgelopen twee dagen had ik twee normale schooldagen. Prima lessen alleen de les was woensdag heette ‘Foundations M/W en hierbij doen we drie projecten en het tweede project is ‘Healing the see’….. Hier ga je de zee opruimen en het strand want het is goed voor de community. Nou dan ben je bij mij echt bij het verkeerde adres haha..

Inmiddels leer ik de omgeving hier ook langzaamaan kennen. Al op State Street gelopen, dit is de hoofdstraat van SB. En werkelijk waar, je kan hier echt van elk stukje een foto maken want alles is even mooi, op de zwervers na dan..
Als je State Street helemaal af loopt, kom je uit bij Santa Barbara beach and the peer of Santa Barbara.
Verder heb ik ook al een echte ‘American bike’ gekocht. Geweldig ding zeg!! Zo’n breed stuur en je zit laag. Als je daar op fiets, voel je je net een echte Amerikaan.
Op woensdag hadden we ook nog een barbecue bij de school en vanavond hebben een barbecue in m’n homeshare. Ook is er vrijdag nog een volleybal toernooi, waarbij je nog een gratis trip naar Las Vegas kan winnen. Dus daar gaan we ook nog maar een kijkje nemen dan.

Voor de rest gaat het allemaal zijn gangetje en ik vind langzaamaan mijn plekje hier, dus het gaat de goede kant op!

Nu is het voor mij weer tijd om naar school te gaan dus ik zal binnenkort weer een nieuwe update plaatsen!

Have a nice day you all!

  • 12 September 2014 - 00:14

    Anneke Jakobs:

    Hoi San,

    gezellig je eerste verslag. Ik had het natuurlijk al gehoord, maar leuk om weer even terug te lezen.
    Liefs en dikke kus. Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Het zonnige Santa Barbara

Het avontuur in Amerika

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2015

Alweer ruim 2 maanden verder!

10 November 2014

Even gauw update!

15 Oktober 2014

Time Flies

23 September 2014

De eerste 2 weken

11 September 2014

The first few days
Sanne

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 2995

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 22 Februari 2015

Het zonnige Santa Barbara

Landen bezocht: